Eg havi lurtað heila tvær ferðir eftir sendingini Radaranum í dag, har
formaðurin í Lærarafelagnum, forkvinnan í felagnum Skúli & Heim, og
leiðarin í Badmintonhøllini viðgjørdu hasa vælsignaðu klummuna hjá Rudi
Heinesen um ábyrgdarbýtið millum skúla og heim.
Eitt eg beit merki í var, at formaðurin í Lærarafelagnum legði dent á, at
skuldi meira skipað samstarv verða millum skúla og heim, so var neyðugt, at
læraranir vóru útbúnir til tað. Nú havi eg havt ábyrgd av, at útbúgva
lærararnar í teimum pedagogisku fakunum í nógv ár á Føroya Læraraskúla. Eg fór
at ivast í, um eg hevði forsømt mítt arbeiði og ikki tikið tann problematikkin
upp: samstarvið millum heim og skúla í útbúgvingini. Eg fór í at hyggja míni
pappír ígjøgnum. Tað er ikki eitt ári eg ikki saman við mínum psykologkollegum taki evnið upp. Nú kann tað sjálvandi verða,
at orsøkin til, at tað kanska ikki hevur rinið við er, at eg eri ein vánaligur
undirvísari, ta forkláringina skal eg als ikki útihýsa. Men hin forkláringi er,
hvussu lærugreinarnar og evnini vórðu fataði á Læraraskúlanum. Har var tað
soleiðis, at linjugreinarnar vórðu hildnar at vera tað, ið hevði allarmesta
týdningin, og so vóru pedagogisku-psykologisku lærugreinar nakað, mann bara var
noyddur til at hava, við meira ella minni hugi. Eg skal ikki lasta tey lesandi
fyri handan hugburðin, tí hann var minst líka so nóg ráðandi millum fak-fak
lærararnar á Læraraskúlanum. Men at tað
er blivið undirvíst í skúla heim samstarvi er í øllum førum vitnifast.
Hvussu støðan er nú í útbúgvingina av lærarum og pedagogum, kann eg av
góðum grundum ikki úttala meg um, tí eg eri persona non grata á Námsvísindadeildini.
Men sum eg havi skilt, so verða nógv av teimum meira serstøku evnunum: sum t.d.
foreldrasamstarv, serøkið o.s.fr. ofta avgreitt við nøkrum fáum felags
fyrilestrum. Sum sagt er hetta bara nakað eg hoyri, eg veit tað ikki við vissu,
men um so er, so eru hvørki komandi lærarar ella pedagogar fult brynjaðir til
tann ovurtýdningamikla partin av arbeiði teirra, ið er professionella samstarvið
við foreldrini.